Vanliga frågor
Här hittar ni våra vanligaste frågor som vi får. Kontakta oss om ni undrar över något genom att ringa eller skicka ett meddelande.
Leveranser sker i hela södra Sverige. Fruktkorgar Syd levererar fraktfritt till den aktuella adressen på överenskomna dagar.
Mellan 07:00-16:00. Leveranser sker alla helgfria dagar året runt. Om ordinarie leverans infaller på en röd dag, flyttas leveransen automatiskt till nästkommande vardag, om ingenting annat kommuniceras från Fruktkorgar Syds kundtjänst.
Vid önskemål om specifika leveranstider tillkommer leveransavgifter. Särskilda leveranstider och avgifter avtalas separat.
Fruktkorgar Syd levererar enbart Klass 1-frukt av fullgod kvalitet. Vi garanterar att vi väljer säsongens lämpligaste frukter ur säsongens breda utbud och att vi dessutom omsorgsfullt handplockar den frukt som är fräschast.
Som en del av miljöarbete hos oss på Fruktkorgar Syd tillämpas ett retursystem för våra korgar. Vid utebliven retur debiteras kunden 300 kr per korg ex. moms. Sammanställningen görs kvartalsvis och korgarna som ej returneras till Fruktkorgar Syd kommer att debiteras.
Självklart! För enstaka beställningar såsom säsongsförsäljning (personalgåvor, kundgåvor, fikabröd m.m.) samt övriga enstaka beställningar som inte sker löpande, finns det ingen möjlighet att ändra/avboka bekräftad order. Beställning skickas till info@fruktkorgarsyd.se och blir bindande när den bekräftas av oss. Vid enskilda beställningar kan eventuell avgift förekomma.